Czujnik jakości powietrza w Szumowie

Czujnik jakości powietrza w Srebrnej

zdjęcie z wrocławiaW dniach 20-22 lipca 2018 r. młodzież z orkiestry dętej i zespołu mażoretek wzięła udział w wycieczce zorganizowanej przez Gminny Ośrodek Kultury w Szumowie. Wyjazd był formą podziękowania za całoroczną pracę, uświetnianie gminnych uroczystości i promowanie gminy Szumowo w regionie.
Pierwszym punktem na trasie naszej wycieczki był Wrocław - nowoczesna stolica Dolnego Śląska o bogatej liczącej ponad 1000 lat przeszłości, uznawana za jeden z najciekawszych i najpiękniejszych ośrodków miejskich w Polsce.

Zaraz po przyjeździe swoje kroki skierowaliśmy ku górującemu nad cały miastem Sky Tower najwyższemu budynkowi mieszkalnemu w Polsce o wys. 212 m, będącemu jedną z największych nowoczesnych atrakcji miasta. Na 49 piętrze tego „drapacza chmur” powstał fantastyczny punkt widokowy, z którego mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Następnie odbyliśmy krótki spacer po Starym Mieście, którego centralny punkt stanowi przepiękny średniowieczny ratusz, otoczony przez odbudowane zabytkowe kamieniczki, poszukując jednocześnie słynnych wrocławskich krasnali, które dosłownie opanowały to miasto i stały się jego symbolem. Można je spotkać na chodnikach, w zaułkach, na klombach, latarniach... Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki był prawie trzygodzinny pobyt w Aquaparku. I to był strzał w dziesiątkę. Po trudach nocnej podróży, dość intensywnym spacerze po tym przebogatym w zabytki mieście, z ochotą skorzystaliśmy z atrakcji tam dostępnych: basenów rekreacyjnych i solankowych, jacuzzi, basenu z falami, leniwej rzeki a także zapierających dech w piersiach zjeżdżalni.
Następny dzień pobytu obfitował w kolejne atrakcje. Już wczesnym rankiem wybraliśmy się do Pragi, gdzie spędziliśmy cały dzień poznając najpiękniejsze zakątki stolicy naszych sąsiadów nazywanej przez turystów „Paryżem Wschodu”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Hradczanach - jednym z największych kompleksów zamkowych na świecie podziwiając wspaniałą monumentalną architekturę znajdujących się tam budowli: Zamku Królewskiego, Katedry Św. Wita, Sali Władysławowskiej oraz inne zabudowania Hradu. Następnie swoje kroki skierowaliśmy na słynny Most Karola położony na rzece Wełtawie, łączący dwie dzielnice Pragi: Mniejsze Miasto Praskie i Stare Miasto.
Ostatni dzień naszej wycieczki to zwiedzanie zabytkowej Kopalni Złota w Złotym Stoku, gdzie poznaliśmy realia wydobywania tego cennego kruszcu, świetnie się przy tym bawiąc, bowiem zwiedzanie kompleksu jest bardzo przyjazne i z dużą dawką humoru. Pod opieką przewodnika zwiedziliśmy muzealną część Sztolni Gertrudy, Chodnik Śmierci, gdzie spotkaliśmy mieszkającego w kopalni Gnoma, Sztolnię Czarną z jedynym w Polsce podziemnym wodospadem oraz odbyliśmy ekscytujący podziemny spływ łodzią po zalanej wodą Sztolni Gertrudy.
Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta we wrocławskim ZOO, gdzie na własne oczy mieliśmy szansę zobaczyć rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów oraz zwiedzić unikatowe na skalę światową Afrykarium – oceanarium prezentujące wyłącznie gatunki zamieszkujące Czarny Ląd – od plaż Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. W podwodnym szklanym tunelu, licznych akwariach i zbiornikach wodnych z podziwem oglądaliśmy faunę i florę rafy koralowej Morza Czerwonego, kolorowe i różnorodne ryby słodkowodne jezior Malawi i Tanganiki, a w części lądowej bujną przyrodę dżungli afrykańskiej.
Po nasyceniu wzroku zielenią i pięknem przyrody nadszedł czas na powrót do domu. Z żalem opuszczaliśmy Wrocław, nie bez powodu nazywany Kwiatem Europy. Piękna architektura, urocze zaułki, mnóstwo zieleni oraz niecodzienny klimat i niepowtarzalna atmosfera miasta z pewnością zachwyci każdego.