Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało poradnik dotyczący dodatku węglowego.
Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z jego treścią.
Przypominany, że wnioski o wypłatę dodatku węglowego składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (zgodnie z art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz.U. poz. 1692)).
Informujemy, że zgodnie z art. 2 ust. 15 ww. ustawy wójt, burmistrz albo prezydent miasta dokonuje weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
W Gminie Szumowo wnioski o dodatek węglowy będą również weryfikowane z deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.