Zarządzenie Nr 8/02
Wójta Gminy Szumowo
z dnia 29 listopada 2002 roku
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Szumowo.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) zarządza się co następuje:
§ 1.
Nadaje się regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Szumowo stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr 127/XXIX Rady Gminy w Szumowie z dnia 9 listopada 1992 roku w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy, zmieniona uchwałą Nr 142/XXXII z dnia 29 marca 1994 roku, uchwałą Nr 42/VIII/95 z dnia 22 lutego 1995 roku, uchwałą Nr 62/XII/95 z dnia 4 października 1995 roku, uchwałą Nr 94/XX/96 z dnia 10 grudnia 1996 roku, uchwałą Nr 37/IX/99 z dnia 30 czerwca 1999 roku.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie dnia 1 grudnia 2002 roku.
Załącznik do Zarządzenia
Nr 8/02 Wójta Gminy Szumowo
z dnia 29 listopada 2002 roku
REGULAMIN
ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY SZUMOWO
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Szumowo, zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Szumowo, zwanego dalej Urzędem.
2) organizację Urzędu
3) zasady funkcjonowania Urzędu
4) zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów w Urzędzie.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie- należy przez to rozumieć Gminę Szumowo
2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Szumowo
3) Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Szumowo, Zastępcę Wójta Gminy Szumowo, Sekretarza Gminy Szumowo, Skarbnika Gminy Szumowo oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Szumowie.
§ 3
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Szumowo, ul. 1-go Maja 50.
§ 4
-
Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 7.30 do 15.30.
- Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta i dni dodatkowo wolne od pracy.
ROZDZIAŁ II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5
- Urząd stanowi aparat pomocniczy Rady i jej komisji, Wójta i innych organów Gminy.
- Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych
2) zadań zleconych
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego.
§ 6.
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich
kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2) wykonywanie , na podstawie udzielonych uprawnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gmin,
3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania , rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowywanie, uchwalenie i wykonywanie budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał Rady Gminy
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady , posiedzeń jej Komisji oraz innych organów Gminy
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa , a w szczególności :
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt
c) przechowywanie akt
d) przekazywanie akt do archiwów.
9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako
pracodawcy- zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
ROZDZIAŁ III
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7
- W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska:
1) Referat Księgowości (KS)
2) Referat Administracyjno-Gospodarczy (AG)
3) Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ROŚ)
4) Referat Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji (GPJ)
5) Urząd Stanu Cywilnego (USC)
6) Radca prawny
- Na czele referatów stoją kierownicy.
§ 8
- Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
- W Referacie Księgowości tworzy się następujące stanowiska pracy:
1) trzy stanowiska ds. księgowości budżetowej
2) dwa stanowiska ds. podatków i opłat
3) dwa stanowiska ds. płac
4) jedno stanowisko ds. obsługi kasowej.
- W Referacie Administracyjno-Gospodarczym tworzy się następujące stanowiska
pracy:
1) stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych
2) stanowisko informatyka
3) stanowisko ds. wojskowych i obrony cywilnej
4) stanowisko ds. obsługi organów Gminy
5) cztery stanowiska obsługi, w tym dwa stanowiska sprzątaczy i dwa stanowiska konserwatorów.
4. W Referacie Rolnictwa i Ochrony Środowiska tworzy się następujące stanowiska:
1) stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki lokalowej
2) stanowisko ds. gospodarki wodnej.
- Referacie Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji tworzy się następujące
Stanowiska:
1) stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i inwestycji
2) stanowisko ds. zamówień publicznych i obsługi administracyjnej inwestycji
3) kierowca autobusu.
ROZDZIAŁ IV
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 9.
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności
2) służebności wobec społeczności lokalnej
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym
4) jednoosobowego kierownictwa
5) planowania pracy
6) kontroli wewnętrznej
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu i poszczególne referaty
8) wzajemnego współdziałania.
§ 10
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
§ 11
Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 12
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 13
- Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
- Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.
- Kierownicy poszczególnych referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.
- Kierownicy poszczególnych Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.
§ 14
- Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
- Referaty są zobowiązane do wzajemnego współdziałania, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
§ 15
- W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania Zadań Urzędu przez poszczególne Referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu oraz ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, określenie sposobów naprawiania stwierdzonych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
- Kontrola pracowników i poszczególnych Referatów Urzędu dokonywana jest pod względem:
1) legalności
2) gospodarności
3) rzetelności
4) celowości
5) terminowości
6) skuteczności
- W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1) kompleksowe – obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych Referatów
2) problemowe – obejmujące wybrane zagadnienia, stanowiące niewielki fragment działalności Referatów lub stanowisk pracy
3) wstępne – obejmujące kontrole zamówień i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnia przygotowania
4) bieżące – obejmujące czynności w toku
5) sprawdzające – mające miejsce po dokonaniu określonych czynności, a w szczególności mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanego Referatu lub stanowiska.
- Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanego Referatu lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w ust.2.
- Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego. Jako dowody mogą być wykorzystywane dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
- Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta – w odniesieniu do kierowników poszczególnych Referatów lub stanowisk
2) Kierownicy poszczególnych referatów w odniesieniu do podporządkowanych im pracownikom.
- Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się w terminie 7 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny, który powinien zawierać:
1) określenie kontrolowanego Referatu lub stanowiska
2) imię i nazwisko kontrolującego
3) daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych
4) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą
5) imię i nazwisko Kierownika kontrolowanego Referatu lub osoby zajmującej kontrolowane stanowisko
6) przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole
7) datę i miejsce podpisania protokołu
8) podpisy kontrolującego oraz Kierownika kontrolowanego Referatu albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy
9) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
- O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
- W przypadku odmowy podpisania protokołu przez Kierownika kontrolowanego Referatu lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce Kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
- Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
ROZDZIAŁ V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA I SKARBNIKA
§ 16
Do zakresu zadań Wójta należy:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz
2) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności
3) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu
4) zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie Referaty Urzędu oraz jego pracowników
5) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników Referatów w celu uzgodnienia ich współdziałania i realizacji zadań
6) koordynowanie działalności Referatów Urzędu oraz organizowanie ich współpracy
7) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
8) upoważnienie Zastępcy Wójta lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
9) nadzór i kontrola przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej
10) współpraca z Urzędem Pracy na rzecz zwalczania bezrobocia
11) nadzorowanie realizacji zadań Gminy w zakresie obrony cywilnej, spraw
wojskowych i obronnych
12) powierzanie określonych spraw Gminy do prowadzenia w imieniu Wójta,
Zastępcy Wójta i Sekretarzowi Gminy
13) składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie
Zarządu mieniem
14) wykonywaniem innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy
. prawa, Regulamin oraz uchwały Rady Gminy
15) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych
przez Referat Księgowości oraz Referat Gospodarki Przestrzennej i
Inwestycji.
§ 17
Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy:
1) prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta do prowadzenia w jego imieniu
2) podejmowanie czynności Kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta
3) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta
4) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych przez Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska
§ 18
Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu
2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr
3) opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy
4) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu
5) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych i nadzorowanych zadań
6) przeprowadzanie kontroli wewnętrznych Urzędu na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta
7) organizowanie narad szkoleniowych z pracownikami Urzędu i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych
8) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy
9) nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń i decyzji Wójta Gminy
10) koordynacja i organizacja spraw i zadań związanych z wyborami i spisami
11) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupami środków trwałych
12) prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta do prowadzenia w jego imieniu
13) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych przez Referat Administracyjno- Gospodarczy
14) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Referatu Administracyjno- Gospodarczego
15) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 19
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości
2) kierowanie pracą Referatu Księgowości
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej
7) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń i upoważnień Wójta
§ 20
1. Wójt podpisuje następujące pisma:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne
2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz
3) pisma zawierające oświadczenie woli w zakresie bieżącej działalności Gminy
4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Referatów
5) decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu
6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu
7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy
8) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji
9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców zgłaszane za pośrednictwem radnych
11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie
2. Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań,
nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego Zastępca podpisuje pisma pozostające w
zakresie ich zadań.
4. Kierownicy Referatów podpisują:
1) pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania, których
zostali upoważnieni przez Wójta.
3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatów i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.
5. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je
swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ROZDZIAŁ VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
§ 21
1. Do wspólnych zadań Referatów należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie
czynności organizatorskich na potrzeby organów, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywania materiałów
oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowaniu projektu budżetu Gminy
4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań
5) współdziałanie z Sekretarzem w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników danego Referatu
6) przechowywanie akt
7) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt
8) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu dokumentów
9) prowadzenie rejestru skarg , wniosków i listów wpływających do danego Referatu
10) usprawnienie własnej organizacji , metod i form pracy
11) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta
2. Ogólne obowiązki Kierowników Referatów jako przełożonych służbowych określa
Regulamin Pracy Urzędu.
§ 22
Do zadań Referatu Księgowości należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz
podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy
3) zapewnienie obsługi finansowo- księgowej i kasowej Urzędu i jednostek
organizacyjnych i pomocniczych Gminy
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu
Gminy
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu
sprawozdawczości
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek
organizacyjnych
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych
9) rozliczenie inwentaryzacji
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
prawnych
13) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów
14) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem
prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi
podatkowemu
15) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat
16) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń
pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego
17) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych
18) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat
19) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat
20) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym rolników
21) wykonywanie czynności związanych z wynagrodzeniem prowizyjnym sołtysów
22) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta
§ 23
Do zadań Referatu Administracyjno-Gospodarczego należy:
- Zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Wójtowi, Zastępcy Wójta i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz
Urzędu
2) prowadzenie ewidencji korespondencji
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu
4) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa, w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza
5) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych
6) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych Referatów
2. Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji, a w szczególności:
1)przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektówuchwał Rady, jej Komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów
2)przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i zarządzeń Wójta
3)przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych
4)przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji
5)podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji
6)protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań
7)prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady, Komisji Rady i Wójta
8)prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników
2) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z
zakresu prawa pracy
3) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych
pracowników mianowanych Urzędu
4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych
5) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy
6) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy
7) ewidencja czasu pracy pracowników
8) kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych
9) wydawanie legitymacji służbowych i ubezpieczeniowych
- Prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju, a w szczególności:
1) przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny
2) współdziałania z organami wojskowymi
3) administracji rezerw osobowych, w tym rejestracji, poboru i ewidencji
4) orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego i uznania za jedynego żywiciela
5) tworzenie formacji obrony cywilnej
6) nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności
7) świadczeń na rzecz obrony
8) prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu
- Zapewnienie obsługi administracyjno-gospodarczej Urzędu, a w szczególności:
1) utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd
2) prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacji budynku Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego
3) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych
4) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne
5) prowadzenie magazyny materiałów biurowych i kancelaryjnych
6) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami
7) wykonywanie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu
8) prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego.
§ 24
Do zadań Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy:
1.Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
1) łowiectwa
2) zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych
3) ochrony i kształtowania środowiska, w tym:
a) zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów
b) ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych
c) ochrony środowiska przed odpadami
d) utrzymaniu porządku i czystości
4) Ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym:
a) przeznaczaniu gruntów na cele nierolne lub nieleśne
b) wyłączenie gruntów z produkcji
c) rolniczego wykorzystania gruntów
d) rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów
5) przeciwdziałaniu nieformalnemu obrotowi ziemią
6) nasiennictwa
7) ochrony powietrza atmosferycznego
8) gospodarki wodnej
2.Prowadzenie spraw dotyczących działalności gospodarczej związanych w szczególności z:
1) ewidencją działalności gospodarczej
2) zezwoleniem na sprzedaż napojów alkoholowych
3) określeniem strefy cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków
taksówkami osobowymi i bagażowymi
4) ustaleniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i
gastronomicznych
5) targami i targowiskami
3 Prowadzenie spraw z dziedziny gospodarki komunalnej i lokalowej, a w szczególności
dotyczących:
1) administrowania gospodarowania i zarządzania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi:
2) dodatków mieszkaniowych
3) zmiany lokali
4) przyznawanie lokali mieszkaniowych, w tym socjalnych i zastępczych
5) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej
6) stawek czynszu i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe
7) tworzenia i utrzymywaniu terenów zielonych
8) cmentarzy, w tym cmentarzy wojennych
4.Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami, a w szczególności związanych z:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami
zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i z zarząd
2) ustalenie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich
3) organizowaniem przetargów na nieruchomości komunalne
4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy
5) komunalizację gruntów
6) prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych
7) tworzeniem zasobów gruntów na cele zabudowy
8) wyposażeniem gruntów w urządzenia komunalne
5.Prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy ,a w szczególności:
1) okresowa analiza stanu bhp
2) stwierdzenie zagrożeń zawodowych
3) przeprowadzenie kontroli warunków pracy
4) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp
5) przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji
dotyczących BHP
6) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących
wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań
środowiska pracy
7) udział w dochodzeniach powypadkowych
8) współdziałanie z inspekcją pracy.
§ 25
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji należy:
1.Prowadzenie spraw dotyczących zagospodarowania przestrzennego oraz nazw
miejscowości i obiektów fizjograficznych, a w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów
planów zagospodarowania przestrzennego
2) koordynowanie i obsługa działań związanych z uzgodnieniem projektu planu oraz wprowadzanie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
3) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz
wydawanie odpisów i wyry sów
4) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego
5) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i
przygotowywanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzenie lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego
6) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi
wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego
7) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i
zagospodarowania terenu
8) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu
9) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu,
wydawanych prze inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu
10) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i
obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
2.Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami, a w szczególności:
1) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk Gminy
dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii
2) oświetlenie dróg i ulic
3) projektowanie przebiegu dróg
4) budowę, modernizację i ochronę dróg
5) zarządzanie drogami
6) określenie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów
drogowych na cele niekomunikacyjne
7) rozliczenie czasu pracy kierowcy i prowadzenie ewidencji zakupu i
zużytego paliwa.
3.Przygotowywanie, prowadzenie i nadzorowanie inwestycji gminnych, a w szczególności:
1) udzielanie zamówień publicznych na wykonanie inwestycji zgodnie z
przepisami ustawy o zamówieniach publicznych
2) przygotowywanie i przechowywanie dokumentacji związanej z
prowadzonymi inwestycjami
3) przygotowywanie i nadzór nad remontami i konserwację budynków i
obiektów komunalnych
4) zaopatrzenie w energię dotyczącą budynków i obiektów komunalnych.
§ 26
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1.Prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-
opiekuńczych, a w szczególności dotyczących :
1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego
3) przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych
4) przyjmowanie oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego
5) stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa
6) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego
7) sporządzania i wydawania odpisów aktów Stanu Cywilnego oraz zaświadczeń
2.Prowadzenie spraw obywatelskich, a w szczególności:
1) ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość:
2) postępowań cywilnych i karnych, w tym:
a) ustanawianiu pełnomocnika w sprawach o ustalenie
ojcostwa i roszczenia alimentacyjnego oraz w sprawach o przysposobienie
b) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu
o zwolnienie od kosztów sądowych
c) przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o
ustanowieniu kuratora
d) udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i
opinii o wystawieniu na licytację
e) przyjmowania obwieszczeń
3) zgromadzeń
4) zbiórek publicznych
§ 27
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 28
Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.