ROZDZIAŁ V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, ZASTĘPCY WÓJTA, SEKRETARZA I SKARBNIKA
§ 16
Do zakresu zadań Wójta należy:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz
2) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności
3) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu
4) zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie Referaty Urzędu oraz jego pracowników
5) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników Referatów w celu uzgodnienia ich współdziałania i realizacji zadań
6) koordynowanie działalności Referatów Urzędu oraz organizowanie ich współpracy
7) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
8) upoważnienie Zastępcy Wójta lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
9) nadzór i kontrola przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej
10) współpraca z Urzędem Pracy na rzecz zwalczania bezrobocia
11) nadzorowanie realizacji zadań Gminy w zakresie obrony cywilnej, spraw
wojskowych i obronnych
12) powierzanie określonych spraw Gminy do prowadzenia w imieniu Wójta,
Zastępcy Wójta i Sekretarzowi Gminy
13) składanie jednoosobowo oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie
Zarządu mieniem
14) wykonywaniem innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy
. prawa, Regulamin oraz uchwały Rady Gminy
15) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych
przez Referat Księgowości oraz Referat Gospodarki Przestrzennej i
Inwestycji.
§ 17
Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy:
1) prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta do prowadzenia w jego imieniu
2) podejmowanie czynności Kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta
3) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta
4) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych przez Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska
§ 18
Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu
2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr
3) opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy
4) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu
5) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych i nadzorowanych zadań
6) przeprowadzanie kontroli wewnętrznych Urzędu na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta
7) organizowanie narad szkoleniowych z pracownikami Urzędu i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych
8) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy
9) nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń i decyzji Wójta Gminy
10) koordynacja i organizacja spraw i zadań związanych z wyborami i spisami
11) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupami środków trwałych
12) prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta do prowadzenia w jego imieniu
13) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań prowadzonych przez Referat Administracyjno- Gospodarczy
14) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Referatu Administracyjno- Gospodarczego
15) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
§ 19
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości
2) kierowanie pracą Referatu Księgowości
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej
7) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń i upoważnień Wójta
§ 20
1. Wójt podpisuje następujące pisma:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne
2) pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz
3) pisma zawierające oświadczenie woli w zakresie bieżącej działalności Gminy
4) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące kierowników Referatów
5) decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu
6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu
7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy
8) pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji
9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców zgłaszane za pośrednictwem radnych
11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie
2. Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań,
nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego Zastępca podpisuje pisma pozostające w
zakresie ich zadań.
4. Kierownicy Referatów podpisują:
1) pisma związane z zakresem działania Referatów, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania, których
zostali upoważnieni przez Wójta.
3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej Referatów i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.
5. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je
swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.